Tuesday, June 15, 2010

LAWATAN PENGERUSI DAN AHLI LEMBAGA PENGARAH SERTA ROMBONGAN KE SARAWAK

Selasa, 15 Jun 2010 Pengerusi KRAFTANGAN MALAYSIA Yang Berbahagia Datuk Zakiah Ahmad dan ahli Lembaga Pengarah yang terdiri daripada YBhg. Datuk Atikah Adom, YBhg. Dato' Norhayati Omar, YBhg. Dato' Mohamad Kamarudin Hassan, Encik Kamarozzaman Haji Mohd. Salleh, Cik Azah Hanim dan Encik Mohd. Kamil Mohd. Ali, Ketua Pengarah KARAFTANGAN MALAYSIA telah mengadakan Mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah KRAFTANGAN MALAYSIA Bil. 4/2010 di Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia Cawangan Sarawak, Jalan Stadium, Petra Jaya, Kuching.

Turut hadir pada mesyuarat tersebut adalah YBhg. Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Encik Ramli Mohd. Nor, Timbalan Ketua Pengarah (Pembangunan) Encik Shahrudin Mohd. Nor, Encik Zainal Abidin Che Pa (IKN), Encik Yusak Mahmud (R & D Ibu Pejabat) dan Encik Nordin Mustafa (Audit Dalam) KRAFTANGAN MALAYSIA.


Yang Berbahagia Datuk Zakiah Ahmad, Pengerusi Lembaga Pengarah (lima dari kanan) dan Yang Berusaha Encik Mohd Kamil Mohd. Ali, Ketua Pengarah (lima dari kiri) bersama Ahli Lembaga Pengarah dan Pegawai KRAFTANGAN MALAYSIA

                
Kehadiran Pengerusi dan Ahli Lembaga disambut oleh anggota kerja KRAFTANGAN MALAYSIA Cawangan sarawak.
                                                              
Sebelum itu, pada 14 Jun 2010 (Isnin) rombongan Pengerusi dan Ahli Lembaga KRAFTANGAN MALAYSIA melakukan lawatan kerja ke tempat usahawan SDSI Kraf Pandan (anyaman) di Kampung Rangawan, Kota Semarahan dan usahawan SDSI Kraf Logam (pembuatan parang) di Kampung Jaie, Kota Semarahan dan usahawan tembikar Wong Seng Hup Pottery, Jalan Batu 3, Kuching.

Turut serta dalam lawatan ini adalah Timbalan Ketua Pengarah KRAFTANGAN MALAYSIA (Operasi) dan rombongan dan Pengarah Kraftangan Negeri Encik Sahaimi Abdul Manaf.

Pengerusi dan Ahli Lembaga KRAFTANGAN MALAYSIA melakukan Lawatan Kerja ke Bengkel SDSI Kraf Pandan (anyaman) di Kampung Rangawan, Kota Semarahan.


Pengerusi dan Ahli Lembaga Pengarah KRAFTANGAN MALAYSIA melakukan Lawatan Kerja ke Bengkel SDSI Kraf Logam (pembuatan parang) di Kampung Jaie, Kota Semarahan

Yang Berbahagia Datuk Zakiah Ahmad melakukan perasmian Bengkel SDSI Kraf Logam serta melihat hasil produk parang yang dikeluarkan.


Pengerusi Lembaga KRAFTANGAN MALAYSIA dan rombongan melihat gerak kerja pembuatan parang. Sambutan turut dimariahkan dengan peersembahan gendang Melayu sarawak.
Lawatan ke Wong Seng Hup Pottery, Jalan Batu 3, Kuching
Pada sebelah malamnya rombongan Pengerusi dan Ahli Lembaga Pengarah di raikan jamuan makan malam bersama 30 orang usahawan di Saddad Food Court.



hhb...

No comments:

Post a Comment