Wednesday, June 23, 2010

PROGRAM PUSAT SENI SETEMPAT 2010 dan PROGRAM MERAKYATKAN SENI

Sabtu, 19 Jun 2010 : Sekali lagi Bahagian Pemuliharaan KRAFTANGAN MALAYSIA Cawangan Sarawak menyelaras dan menyertai Program Pusat Seni Setempat 2010 dan Program Merakyatkan Seni di Tebingan Sungai Kuching. Tetamu kehormat yang hadir adalah Yang Berhormat Datuk Amar Abang Haji Abdul Rahman Zohari Tun Abang Haji Openg, Menteri Perumahan Negeri Sarawak merangkap ADUN N. 8 Satok dan Isteri.

Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara Negeri Sarawak dan Negeri Sabah bergabung bersama mengadakan Persembahan Kesenian Jalinan Muhibbah Borneo pada malam tersebut.

KRAFTANGAN MALAYSIA Cawangan Sarawak turut sama memeriahkan program tersebut dengan mengadakan demonstrasi sulaman keringkam, batik canting dan jualan buku-buku kraf tangan terbitan KRAFTANGAN MALAYSIA. Tiga (3) orang usahawan turut terlibat membuat jualan.

Hasil daripada pemerhatian yang dibuat program ini amat membantu KRAFTANGAN MALAYSIA untuk memperkenalkan pelbagai seni kraf warisan serta membantu usahawan mempromosi produk tempatan mereka.

Tetamu kehormat yang hadir pada malam tersebut. Tiga dari kiri
YB Datuk Amar Abg. Abdul Zohari Tun Abang Haji Openg dan Isteri (dua dari kanan)
Persembahan Kebudayaan Jalinan Muhibbah Borneo di antara Sarawak dan Sabah

Jualan buku-buku kraf tangan terbitan KRAFTANGAN MALAYSIA dan
demonstrasi batik canting dan sulaman keringkam

Usahawan yang menyertai Program Pusat Seni Setempat

hhb..

No comments:

Post a Comment